Maike Pavenstedt

Bis 2018, UX Design Researcher, Deutsche Telekom AG

Köln, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

UX Design
Interaction Design
Service Design
qualitative Nutzerforschung
Design Thinking
User Centered Design
Kreativitätstechniken
Moderation von Workshops
Konzeption von Workshops
Adobe Creative Suite
Microsoft Office Suite
Teamwork
interdisziplinäres Arbeiten
Ideation
konzeptionelles Arbeiten
Prototyping
Evaluation
User Research

Werdegang

Berufserfahrung von Maike Pavenstedt

  • Bis heute 3 Jahre und 8 Monate, seit Nov. 2020

    Senior Strategic Service Designer

    OBI Group Holding
  • 5 Monate, Juni 2020 - Okt. 2020

    Service Designer

    Covestro
  • 5 Monate, Jan. 2020 - Mai 2020

    Service Designer

    PRODEERS GmbH

    Supporting OBI next unit "New Business & Venture Design"

  • 5 Monate, Aug. 2019 - Dez. 2019

    Service Designer

    Sprintbetter

    Supporting OBI next unit "New Business & Venture Design"

  • 5 Monate, Jan. 2019 - Mai 2019

    UX Design Researcher

    Deutsche Telekom AG

    In the Tribe SMART DECISIONING we build and deliver a sophisticated AI toolkit supporting the predictions and business decisions of business units within Deutsche Telekom to improve its business results – both by reducing cost and increasing revenue. Together we identify and define business problems and then design and build AI-based tools to support solving them. My role was to develop UX Research Strategies for the different AI-projects to bring together high-tech solutions and user needs..

  • 3 Monate, Okt. 2018 - Dez. 2018

    UX Research & Design Coach

    openmjnd – Innovationsberatung & Coaching

    Moderation and coaching in the context of the project "Campus Digital" of the DIN Group. "Voice of the customer - How to continuously integrate the user's perspective in the development process" (lecture, advanced & professional workshop) "UX, UI & prototyping - Lean and iterative UX design approach" (lecture)

  • 1 Jahr, Jan. 2018 - Dez. 2018

    UX Design Researcher

    Deutsche Telekom AG

    Developing a virtual digital assistant using artificial intelligence (AI) technology. Methods I used: Competitor Analysis, Contextual Interviews, Persona & Empathy Mapping, User Journey Mapping, Service Blueprint Workshop, MVP Definition, Heuristic Evaluation, Hallway Tests, qual. & quant. Usability Tests, Field Test

  • 1 Monat, Juni 2018 - Juni 2018

    UX Design Researcher

    Kaiser X Labs, a company of Allianz

    In-Home-Interviews (within the sessions we integrated the following methods: CardSorting, User Journey, Concept-Prototyping-Puzzle)

  • 2 Jahre und 1 Monat, Dez. 2015 - Dez. 2017

    UX Design Researcher

    Telekom Innovation Laboratories

    agile user centered product and service development via qualitative user research, ideation, concepting, prototyping and evaluation

  • 2 Jahre und 7 Monate, Feb. 2013 - Aug. 2015

    studentische Mitarbeiterin im Bereich User Driven Innovation

    Telekom Innovation Laboratories

  • 7 Monate, Aug. 2012 - Feb. 2013

    Praktikantin im Bereich User Driven Innovation

    Telekom Innovation Laboratories

  • 2 Jahre, März 2010 - Feb. 2012

    studentische Mitarbeiterin

    Universität Kassel/ Kunsthochschule Kassel

  • 2 Jahre und 5 Monate, März 2009 - Juli 2011

    studentische Mitarbeiterin

    UniKassel Transfer Inkubator

Ausbildung von Maike Pavenstedt

  • 8 Jahre und 3 Monate, Okt. 2007 - Dez. 2015

    Produktdesign

    Universität Kassel/ Kunsthochschule Kassel

    Diplomthema: "Connected Reality - Gestaltung der Schnittstelle zwischen physischer und virtueller Realität"

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

  • Französisch

    -

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